Paino 116,8kg, muutos viime viikosta 0kg pudotus yhteensä 1,1kg (1.2. jälkeen)

Otin viikonloppuna ison askeleen. Kuten jo aiemmin kerroin, kävin vielä reilu vuosi sitten ahkerasti salilla kuntoilemassa, mutta se jäi, kun painoa alkoi kertyä siihen tahtiin, etten sinne viitsinyt enää edes mennä. Alunperinhän minulla oli ollut ajatuksena saada liikunnasta tukea painonpudotukseen. Sitten kun aloin lihoa, aloin ajatella, että salin ohjaajatkin nauravat mulle. Vaati todella suuren itseinhon, että sain raahattua ruhoni salille pari viikkoa sitten. Siellä sain ohjaajaltani uuden saliohjelman, jonka tavoitteena on paitsi polttaa rasvaa, myös vahvistaa tiettyjä lihasryhmiä. 

Katsotko sinä koskaan ihmisiä arvostelevasti? Mietitkö kaupassa kärryn sisältöä ja ajattelet, että olisi tuokin pullukka voinut jättää suklaat ostamatta? Minä teen sitä, mutten tällä ruumiinrakenteella ole oikeutettu arvostelemaan muiden ihmisten valintoja. Minulla on niin huono itsetunto, että koen kaikkien ihmisten tuijottavan juuri minua ja minun ostoksiani. Minua on jo pitkän aikaa hävettänyt ostaa kaupasta esim. karkkia, koska luulen muiden ajattelevan, että mitä tuokin läski noita syö, vaihtaisi jo porkkanaan. Salille menon esteenä on ollut samat ajatukset. Siellä on ihmisiä, joilla on vartalot timmissä kunnossa ja hienot urheiluvaatteet. Minulla ei ole mahdollisuutta pukeutua hienoihin merkkivaatteisiin, koska niiden koot loppuvat viimeistään kokoon 44 ja omanihan todella on siitä kaukana. Vartalonikaan ei hehkuta terveen näköisenä ja uutterana. Niinpä vedin nytkin salille ainoat hyvin päälle mahtuvat, rennot housuni, joita pidin jo raskausaikanani (siis äitiyshousut!!!). Valitsin ajankohdan niin, että suomalaiset ihmiset olisivat saunassa ja tällöin salilla olisi mahdollisimman vähän yleisöä (virallinen selitys ajankohdalle on se, ettei laitteisiin tarvitse jonottaa). 

Parkkipaikalle ajaessani näin koko pihan täynnä autoja. Enää en voinut pyörtää takaisin, koska mieheni olisi ihmettellyt salamannopeaa treeniäni. Minun piti niellä vain oma paha oloni, leimata itseni sisälle ja suunnata kohti pukuhuonetta. Taisi monella olla se sauna lämpiämässä, koska laitteille päästyäni, salilla oli vain muutama ihminen. Siinäkin oli minulle liikaa, mutta olin mielissäni, että väkimäärä väheni huomattavasti.  

Aloitin lämmittelemällä crosstrainerilla. En ollut ennen sellaisessa ollutkaan ja nyt edessä olisi 10 minuutin lämmittely. Astuin laitteeseen muka urheilullisesti ja aloin veivata kuin mielipuoli. Voin kertoa, että tässä kunnossa se oli virhe isolla V:llä. Sehän oli aivan kauhean raskasta! Ja mitä nopeampaa pyörittää, sen raskaampaa se on. Olin puolen minuutin jälkeen ihan valmis lähtemään jo kotiin, mutten voinut jättää hommaa kesken, koska muut kuntoilijat ihmettelisivät ja nauraisivat tonnikeijun toilailuille. Älysin hidastaa tempoani ja sain jalkani jaksamaan viisi minuuttia. HUOH! Itse laitteilla hommat meni hienosti ja tunsin, että haluan saada itseni kuntoon paitsi laihtumalla myös kuntoilemalla. Haaveenani on kaunis, urheilullinen vartalo. Nyt olen madaltanut salin kynnystä, menen sinne tällä viikolla uudelleen (tosin edelleen ilta-aikaan).

Vaikka painoni ei edeltävällä viikolla laskenutkaan, olen jotenkin tyytyväinen itseeni. Tästä jatkan pontevammalla mielialalla. =)